niedziela, 14 grudnia 2014

German Trip - Salzburg - Twierdza Hohensalzburg to tu dzieje się magia ;)


Tak, tak kochani :) Magia, taka wyjątkowa magia a ta twierdza na wzgórzu to bynajmniej nie Hogwart a Zamek - Twierdza Hohensalzburg. Ale od początku :)





Szybciutko namierzyliśmy kolejkę którą postanowiliśmy dostać się na górę. Bilety zakupione, ładujemy się do wagonika i ...


 ... już nam się podoba to co widzimy i chcemy więcej :) Dużo więcej.



Hohensalzburg jest jednym z największych zamków średniowiecznych w Europie. Ma imponujące  250 metrów szerokość i 150 długość.



Budowę fortecy rozpoczęto w 1077 roku za panowania arcybiskupa Gebharda von Helfenstein, z czasem zamek rozbudowano. Na początku XX wieku, forteca była wykorzystywana jako więzienie. Podczas I wojny światowej trzymano tam więźniów włoskich, w latach trzydziestych (przed przyłączeniem Austrii do Niemiec w 1938) działaczy ruchu nazistowskiego.


A gdzie magia? Otóż czasami wystarczy ułamek sekundy by się zadziało coś niesamowitego. Chodziliśmy po dolnym tarasie zachwycając się widokiem ale gdy weszliśmy na górny ...


 ... ciężko to ubrać w słowa. Po prostu siadłam i patrzyłam, patrzyłam, patrzyłam i patrzyłam. Miałam wrażenie że mogę tam siedzieć w nieskończoność. Może to magia wysokości i dobrego punktu widokowego, ale wierzcie mi że już parę takich odwiedziłam a to "uczucie" przychodzi bardzo rzadko. Po prostu wiesz, że to twoje miejsce i że Ci tam dobrze. Po prostu magia :)

 
Zresztą jak się nie zakochać?




Gdy niemal siłą Maroni mnie ściągną z murka, pognałam na drugą stronę Twierdzy. To co tam zobaczyłam :) wiedziałam, że Go powali na kolana. Więc sprytnie się przyczaiłam i oto efekt poklatkowy. BEZCENNE!!!


Maroni jak wiecie jest ogromnym miłośnikiem gór, a taki widok może zaprzeć dech w piersi zwykłemu laikowi a co dopiero góromaniakowi.








Chwila relaksu dla mnie, kilka bonusowych minut dla pana M. na zrobienie kolejnych wyjątkowych ujęć ;)




Pamiątkowa fotka zrobiona przez wyjątkowo miłego turystę, który uparł się że powinniśmy mieć wspólną pamiątkę. Jak miło z jego strony :D

c.d.n

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz